Het gebruiken van software en diensten om je data om te zetten in bruikbare inzichten die de basis vormen van strategische en tactische bedrijfsbeslissingen.
Gaat het over business intelligence, dan gaat het over het gebruiken van software en diensten om je data om te zetten in bruikbare inzichten die de basis vormen van strategische en tactische bedrijfsbeslissingen. Bij Get There ondersteunen we daarbij in de vorm van datavisualisatie, dashboarding, data-storytelling en het maken van datalakehouses.
Onder datavisualisatie verstaan we allerlei manieren om data grafisch te presenteren. Denk bijvoorbeeld aan grafieken, diagrammen en kaarten. Met datavisualisatie wordt data op een aantrekkelijke en toegankelijke manier zichtbaar gemaakt en ontdek je eenvoudig trends en patronen. Bovendien zorg je ervoor dat de boodschap duidelijk en op een laagdrempelige manier wordt gecommuniceerd.
Ook aan de slag met Data visualisatie? Dat doen wij graag!
Een data Dashboard is een manier om op een gebruiksvriendelijke manier data bij te houden, te analyseren en weer te geven. Get There maakt data dashboards op maat, voor een specifiek proces, een afdeling of zelfs voor de gehele organisatie. Achter de schermen verbinden we in een dashboard verschillende meetgegevens, bronnen, API’s en andere services. Je kunt een datadashboard vergelijken met het instrumentenpaneel van een auto. De belangrijkste gegevens staan recht voor je neus, en een rood lampje vertelt je dat er iets mis dreigt te gaan.
Wil jij ook een Data Dashboard laten bouwen? Dat is één van onze specialiteiten. Neem gerust contact met ons op.
In een datalakehouse wordt gestructureerde data en semi- en ongestructureerde data samengevoegd. Hiermee creëer je een centrale plek van waaruit al je data beheerd en ontsloten kan worden. Daarmee zet je met een datalakehouse dus ook een eerste stap naar een single source of truth (SSOT).
Met data Storytelling ondersteunen we je bij het vertellen van het verhaal achter de data. Het effectief communiceren van dit verhaal zorgt dat de juiste mensen binnen jouw organisatie de juiste inzichten krijgen en ontdekken hoe data hun problemen helpt op te lossen. Je laat dus niet alleen de zien wat er gebeurt, maar vertelt ook wat de oorzaak is. Data saai? Niet als je data Storytelling inzet!