25 jaar Get There: Een Terugblik op Succes en Groei

  • Deel:

25 jaar Get There

Een Terugblik op Succes en Groei

 

Get There viert haar 25-jarig bestaan met trots. Dit jubileum biedt een mooie gelegenheid om terug te blikken op de indrukwekkende reis die ons bedrijf heeft afgelegd. Het ontstond uit een simpel idee: een succesvol ICT-bedrijf opzetten, maar dan wel met een duidelijke missie:

Een bedrijf in het Noorden van het land, dat kwaliteit levert, waar mensen met plezier werken, én waar je jezelf kunt zijn.”
– aldus oud-directeur en medeoprichter Auke van der Meulen

Wat is er gebeurd de afgelopen jaren? Hoe is Get There gegroeid? En waar zijn we trots op? We nemen je de komende weken mee op onze reis! Deze editie Het begin.

 

De Start in 1999

Vier dappere mannen, Auke, Durk, Eric en Piet, beginnen Get There vanuit de werkruimte boven de garage van één van de oprichters. Er werd gewerkt aan de plannen om van hun idee een mooi bedrijf te maken. Als eerste opdracht werd voor Versatel de Internet Service Provider (ISP) Zon(net) ontwikkeld. Zonnet sloeg direct goed aan, en kreeg landelijk binnen 1 maand meer dan 100.000 gebruikers.

Waarom Get There

Onze naam Get There, ‘er komen’, verwoordt wat we doen: klanten naar hun doel brengen. En voor de oplettende kijker wordt dit in het logo ook verbeeld. De pijl wijst naar de punt, stip op de horizon, die de start van het woord ‘here’ markeert. En daar staan we voor: klanten succesvol ondersteunen om hun doelen te bereiken!

De Eerste Projecten én Successen

Na de succesvolle lancering van Zon, werkte Get There de eerste 5 jaar ook aan andere indrukwekkende projecten. Zo werd voor MediaMenu (nu onderdeel van Mediahuis) een online selfservice portaal ontwikkeld voor het opmaken en aanleveren van advertenties om ze vervolgens te kunnen plaatsen in landelijke en regionale kranten.
Voor culturele instellingen werden webportalen gemaakt voor de agenda van regionale evenementen en voorstellingen. Met deze zgn. UIT-portalen konden organisaties eenvoudig zelf hun UIT-website maken, vormgeven en vullen met alle uitjes in de regio.
Voor de RDW werd gestart met het onderzoek naar de vervanging van het Unisys 2200 Mainframe. Na een grondig en zorgvuldig uitgevoerd programma, inclusief complexe datamigratie, werd dit jaren later in 2011 afgerond; en geprezen in een parlementair onderzoek “Commissie Elias” als enig succesvol groot overheid ICT-project. Dit programma was de start van een partnership met RDW dat tot en met vandaag voortduurt. Hiermee werd in de eerste jaren een solide basis gelegd voor verdere groei.

Groei en Ontwikkeling

Na een succesvol begin groeide Get There niet alleen in aantal medewerkers, maar ook in kennis en expertise. Daarbij stond verbinding en de menselijke maat centraal, en dat staat het nog steeds. Verbinding met medewerkers: er zijn collega’s uit de begin periode die nog steeds dagelijks actief zijn binnen het bedrijf, én verbinding naar klanten: RDW en Mediahuis (voorheen NDC) zijn nog altijd zeer gewaardeerde klanten waarmee we als partners in gezamenlijkheid blijven optrekken. Met elkaar zijn we samen sterk en leveren we kwaliteit aan onze klanten.

 

In de komende weken nemen we je graag verder mee op onze reis, waarin we vele facetten van Get There gaan belichten. Een bedrijf dat trouw blijft aan de missie van het eerste uur:

Een bedrijf in het Noorden van het land, dat kwaliteit levert, waar mensen met plezier werken, in verbinding met elkaar staan, én waar je jezelf kunt zijn.

Benieuwd waar de volgende editie over gaat? Stay Tuned!

 

Interessante projecten

Wil jij meer weten over de interessante projecten waar wij aan hebben bijgedragen?

Bekijk dan onze cases

Werken bij Get There

Of wil je bijdragen aan onze succesvolle samenwerkingen als freelancer? Neem dan contact op met ons team:

Bekijk onze freelance IT opdrachten